Islamic

“Hormati pilihan wira dan wirawati kita. Jangan ganggu mereka!” – Bro Saddiq Bidas PAS Terengganu Suruh Atlet Tutup Aurat

November 27, 2018

Jangan ganggu atlet dan hormati pilihan pakaian sukan mereka.” Itulah ungkapan daripada Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman di laman Facebook beliau semalam. Kenyataan itu ditujukan khas buat PAS negeri Terengganu yang mengeluarkan kenyataan bahawa ahli sukan negeri itu harus memakai pakaian patuh syariah mulai 2019. Menurut FMT, pimpinan PAS itu juga berkata, sebagai permulaan, pemain […]

Read More

Kandungan Berusia 20 Minggu, Puteri Sarah Tetap Mengerjakan Umrah Bersama Suami, Syamsul Yusof Dan Anak

November 20, 2018

Kandungannya sudah masuk usia 20 minggu, namun Alhamdulillah dengan kehendak Allah swt, hari ini Puteri Sarah Liyana berangkat ke Mekah untuk mengerjakan ibadah umrah bersama suami tercinta, Syamsul Yusof beserta anak sulung mereka. Memuat naik sekeping gambar sekeluarga di lapangan terbang sebelum berangkat, Puteri Sarah memberitahu mereka sekeluarga akan ke tanah suci. Beliau juga memohon […]

Read More

“Bapa Dulu Bawa Teksi… Jual Air Tebu, Kad Raya” – Datin Seri Shahida Gembira Bawa Ibu Bapa Tunai Umrah Setiap Tahun

November 20, 2018

Isteri kepada usahawan terkenal Datuk Seri Aliff Syukri iatu Datin Seri Shahida berkongsi beberapa foto ketika menunaikan umrah bersama ibu bapanya. Perkongsian itu dibuat menerusi entri di laman Instagram buat tatapan umum. Menurut Shahida, ketika usia muda, ibu dan bapanya sentiasa bekerja keras untuk menyara kehidupan keluarga dengan melakukan pelbagai kerja. “Inilah ibu dan ayah […]

Read More

“Malukan Melayu je” – Netizen Bengang Melayu Racist Ini Biadap ‘Angkat Jari Tengah’ Pada Promoter Beer

November 20, 2018

Di Malaysia ada bebilang kaum, jadi kalau nak mereka hormat dengan budaya/agama kita, kita pun kenalah hormati mereka juga. Konon nak memperjuangkan agama islam, tapi tak kena pada tempat. Memang benar arak itu haram, tapi promoter ini hanya tawarkan tester produk beer tersebut kepada orang bukan melayu/islam. Kenapa perlu sampai nak marah sambil menunjukkan jari tengah kepada wanita ini, […]

Read More

“Aku percaya tuhan tu ada tapi aku tak mahu ikut, aku malas!” Lelaki Melayu Isytihar Murtad Di Twitter

November 19, 2018

Tidak diketahui apa punca seorang lelaki mengaku telah murtad di Twitter. Mungkinkah ini salah satu caranya untuk lariskan produk? Entahlah… Orkid Anggerik, @phleumic atau nama sebenar, M. Faiz Syahmi mengisytiharkan dirinya telah murtad. Namun, dia mengakui bahawa dia percaya Tuhan itu wujud. Faiz bagaimanapun memilih nama Yuen Zhou sebagai nama barunya. Namun, bimbang dimarahi oleh […]

Read More

Baru Nak Husnuzon… 4 Pelajar IPTS Check In Homestay Nak Buat Projek ‘Sekali’

November 14, 2018

Tweet daripada seorang pemilik homestay baru-baru ni mendedahkan pasal aktiviti tak bermoral remaja zaman kini. Menurut Fareez, 9 November lalu ada sekumpulan pelajar IPTS datang check in dekat homestay miliknya. Kumpulan remaja tu terdiri daripada 2 lelaki dan 2 perempuan. Homestay yang terletak di Melaka tu ada 3 bilik tidur dan setiap satu dilengkapi dengan perabot macam katil dan almari. Bilik ada 3 so pandai pandai […]

Read More

“Solat Masih Sah Tapi Perbuatan Itu Haram” – Da’i Izzhar Jelaskan Isu Rambut Awal Ashaari!

November 14, 2018

PENGACARA Awal Ashaari menjelaskan solatnya sah memandangkan perubahan warna rambutnya menjadi putih itu tidak ada menggunakan sebarang produk pewarna. Awal atau nama sebenarnya Ahmad Awaluddin Ashaari, 37, berkata dia mengambil masa dua hari dan tujuh kali untuk melunturkan warna asal rambutnya. “Ia mengambil masa selama dua hari dan tujuh kali membuat pelunturan untuk mendapatkan rupa ini. […]

Read More

“Tidak Semua 300 000 Gay Yang Direkodkan (JAKIM) Terlibat Dengan Hubungan Songsang” – Dato Seri Mujahid

November 8, 2018

Jumlah 310,000 gay yang dikenal pasti perlu diperhalusi lagi kerana tidak semua daripada mereka terus terlibat dengan “kegiatan songsang”, kata menteri agama. Datuk Seri Mujahid Yusof berkata terdapat golongan itu yang hanya mempunyai kecenderungan dan ada juga yang telah meninggalkan gaya hidup sedemikian. “Kita tidak boleh kata lebih 300,000 itu semua terlonggok dalam perkara yang […]

Read More

Ustaz Nasihat, Kalau Nampak Makhluk Jangan Pandai-Pandai Baca Ayat Kursi!

November 3, 2018

PETALING JAYA: Membaca ayat Kursi mempunyai banyak kelebihan, termasuklah menjauhkan seseorang daripada terkena gangguan syaitan dan jin. Sering kita dengar seseorang itu akan membaca ayat Kursi apabila ternampak atau diganggu oleh makhluk halus. Namun, lain pula ceritanya dengan ‘teori’ dan pendapat yang dikongsi seorang pengamal perubatan Islam, Muhamad Firdaus Tokimin, 32. Sebuah video yang dimuat […]

Read More

Penggunaan Kanta Lekap Berwarna Jatuh Hukum Haram?

October 27, 2018

Sejak-sejak dah ada Instagram dan handphone ni, kalau boleh semua orang nak selfie dan nampak cantik sepanjang masa. Kalau pakaian untuk OOTD dah cantik, mestilah muka pun nak mekap sama bagi sepadan dengan outfit tu kan? Sesetengah orang pula akan pakai kanta lekap atau contact lense berwarna untuk serlahkan lagi kecantikan diorang selepas disolek. Pakai contact lense berwarna hukum haram? Namun […]

Read More
error: BOBO Dimana, BOBO BOBO Dimana!